Csillllla 2012.07.04. 11:02

Pinyó

(így lett volna, talán, esetleg, de egyébként már nem így lesz)

 


Ismertem egy boldog embert. Gyakran emlegetem, két sör között a Pinyóban, vagy amikor épp ellapul egy beszélgetés. Az emberek mindig felkapják a fejüket erre a mondatra. Összeráncolt szemöldökükkel és félrehúzott szájukkal kérdezik, hogy ki volt az. Amit nem mondanak ki, hogy úgyse hiszem el, de folytasd. Olyankor elmesélem nekik valamelyik történetet, például, amikor meghalt a kutyája, vagy amikor először füvezett, hogy kikkel találkozott a híres útja során. Elmesélhetném, egészen addig, ameddig én ismerem a történetet. De még sosem jutottam a végére, mert senki sem bírja végighallgatni. Fáj nekik, onnantól, hogy tudatosul bennük: mi van, ha tényleg így van? Hogy létezik egy boldog ember, mi meg itt ülünk néhány sör és feles fölött, és csak hallgatunk róla, hogy van ez az ember, de mi sose leszünk az az ember.

Ilyenkor úgy döntenek, hazudok. Felállnak, néha rám borítják az asztalt, közlik az egész kocsmával, hogy az én minden szavam szemenszedett, és ne próbáljanak hinni nekem, még akkor se, amikor sört rendelek. Mert hogy valószínűleg úgyse fogom meginni, biztos a nyelőcsövem is egy hazugság.

És mielőtt kiviharzanak, még egyszer, utoljára rám néznek. Reménykedve kérik a szemükkel, vonjam vissza, mondjam, hogy csak vicceltem és nem is ismertem egy boldog embert sem. Megvonom a vállam és megrázom a fejem. Ha a történetem nem kellett, mást nem tudok adni.

Ezért vagyok most ennyire lelkes, hogy te ilyen vidáman kéred, hogy folytassam, meg hát ez a történet tőled sem áll olyan távol.

Mindig itt motoszkál a fejemben.

Na, ha hozol nekem még egy sört, akkor bele is kezdek.

A bejegyzés trackback címe:

https://mokusfarokcsovalas.blog.hu/api/trackback/id/tr64627459

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása